ceturtdiena, 2012. gada 7. jūnijs

Ar kuģīti pa Rīgas kanālu

"Rīgas kanāls" ir ūdens satiksmes un ekskursijas tūrisma projekts, kas atrodas pilsētas centrā. Šogad tas atvera jau rešo sezonu un piedāvā  saviem klientiem gan individuālus, gan grupu braucienus pa kanālu gar  Vecrīgu un Daugavu.


Piedāvātajā  maršrutā  ir  iekļautas apskates vietas Vecrīga, kā arī kreisajā Daugavas krastā, tādējādi ļaujot redzēt pilsētu no cita leņķa.

Avots: Geistarte 2012
Tā ir iespēja apskatīt tiltus Rīgas pilsētā, leģendāro Centrāltirgu, gleznaino arhitektūru Vecrīgā un rūpniecisko vidi Andrejostas teritorijā.

Stundu ilgais brauciens ir papildināts ar izklaides audio gida latviešu, krievu, angļu un zviedru valodā.

Pavisam ir pieejamas četras koka laivas - leģendārais Darling, celts 1907.gadā un atjaunots pēdējo gadu laikā un trīs jaunuzceltās eko-laivas Maria, Rebeka un Laima. Laivas ir būvēts, lai tās būtu ekoloģiskas, ērtas, drošas un klusas, tādējādi ļaujot jums izjust patiesi relaksējošu un patīkamu atmosfēru.

Piedāvājums:
  • iznomāt laivas grupu ekskursijām un privātpersonām klientam izdevīgā laikā;
  • restorāna ceļojumi - ātri un ērti braucieni uz restorāniem, kuri atrodas kreisajā upes krastā;
  • laivu noma nakts braucieniem - pēc plkst. 23:00, lai izbaudītu īpašo nakts atmosfēru pilsētā.  

Cenas un rezervācija :
  1. biļete 5 Ls no otrdienas līdz piektdienai
  2. Apļa biļete sestdienās un svētdienās 6 Ls
  3. Bērniem ( līdz 3 gadiem bezmaksas ), 4 Ls
  4. Pirmdienās ( lētā diena ) 4 Ls

Kuģa rezervācija ( 1 stunda )
  • MARIA ( 8 vietas ) 60 Ls tajā skaitā PVN
  • REBEKA ( 12 vietas) 70 Ls tajā skaitā PVN
  • DARLING ( 15-17 vietas ) 120 Ls tajā skaitā PVN
  • LAIMA ( 20 vietas ) 100 Ls tajā skaitā PVN
Nakts braucieni pēc 23.00 ( 1 stunda )  100 Ls tajā skaitā PVN

Lai vienotos par datumu, laiku un attiešanas pieturu, zvaniet:
SIA Kanāla Motorlaivu Kompānija
Maskavas iela 6, Rīga, LV-1050
tālrunis: +371 25911523





Brauciena posmi :




Posms Bastejkalns - Stockmann.
Avots: Geistarte 2012
Pa kreisi ir Brīvības piemineklis, mūsu valsts neatkarības simbols, kas uzcelts   1935.gadā par tautas saziedotu naudu. Kopīgām pūlēm mēs nosargājām pieminekli arī padomju laikos un to aizsargāja pat krievu inteliģence. Varat arī nofotografēties kopā ar pieminekļa goda sardzi.

Tālāk ir Latvijas Nacionālās operas nams, kurā mēs paši biļetes pērkam gadu uz priekšu. Runā, ka pat La Scala operas nams apskaužot rīdziniekus. Un pati ēka skaista, arhitektūras piemineklis, neorenesanse ar mākslas veicinātāja, sengrieķu dieva Apollona un tā pavadoņiem uz fasādes. Turpat blakus strūklaka Nimfa, kuras autors bija vācietis Augusts Folcs, piemineklis ievērojamam Rīgas mēram pirms I pasaules kara - Džordžam Ārmitstedam, viņa kundzei un sunim. Džordžs padarīja Rīgu par modernu Eiropas pilsētu, faktiski viņa laikā tika sabūvēti visi lielākie pilsētas centra kvartāli, slimnīcas, skolas.

Pa kreisi – Latvijas Valsts universitātes galvenā ēka, kur uz ieeju ved trīs kāpnes - divas no sāniem un vienas pretī durvīm. Pārbaudīts fakts - uzsākot studijas, jāiet tikai pa sānu kāpnēm, jo iešana pa centrālajām nozīmē izgāšanos eksāmenos. Tā pa vidējām kāpnēm iet tikai izlaidumos. 
Tad nāk tilts kas nosaukts Krišjāņa Barona vārdā, kurš  savāca kopā tautas dziesmas  - dainas, stāstus un sakāmvārdus, kas ir mūsu  tautas lielākā garīgā vērtība. 

Pa kreisi ir Stacijas laukums ar lielo pulksteni, kas ir vispopulārākā mīlētāju tikšanās vieta.








Posms Radisson - Ģipšu Fabrika
Izbraucam no pieturas Radisson un dodamies uz pieturu Ģipša fabrika Ķīpsalā
Pa labi sakās Vecpilsētas panorāma - Rīgas pilsētas spilgta zīme ar baznīcu torņiem, attēlota uz visām pastkartēm. 

Un šeit pa labi, pie paša Vanšu tilta, atrodas Rīgas pils – Latvijas prezidenta rezidence. Braucam tagad zem Vanšu tilta, ko pirms gadrīz 30 gadiem uzcēla ukraiņu tiltu meistari. Aiz tā pa labi Citadele – nocietinājumu komplekss, kuru sāka būvēt 1650. gadā, laikā, kad te valdīja zviedri un Rīgā bija zelta laiki, varbūt tēpēc mums nav anekdošu par zviedriem. 

Daugavas kreisajā krastā atrodas Pārdaugava, agrāk tur galvenokārt dzīvoja zvejnieki, plostnieki, enkurnieki, ļaudis, kuru darbs bija saistīts ar zvejniecību un kuģniecību. Nami galvenokārt bija no koka un tur joprojām ir izcili šīs arhitektūras paraugi.

Tādi ir arī  Ķīpsalā – vienā no Daugavas salām – daļa no  koka ēkām ir atjaunotas un saglabājušas 100 gadus senu auru. Ķīpsala ir pastaigu vieta, ja gribi paslēpties no pilsētas kņadas.
Pienākam pie pieturas Ģipša fabrika.








Posms Ģipšu fabrika - Andrejosta
Izbraucam no pieturas Ģipša fabrika Ķīpsalā un dodamies uz pieturu Andrejosta.
Pienākam pie pieturas Andrejosta.








Andrejosta - Kronvalda parks
Izbraucam no pieturas Andrejosta un dodamies uz pieturu Kronvalda parks
Ienākot Rīgas kanalā, īpaši ja brauc vakarā bieži  redzēt pirmo bebru, kas gulšņā krstmalā - tas ir vienīgais pilsētas pasaulē, kur dzīvo bebri, pie kam vismaz trīs ģimenes.  

Un tagad, izbraucot pa apakšu tiltam, aizturiet elpu. Vienkārši aizturiet elpu. Pirmie līkumi un mēs sākam ceļojumu pa Rīgas kanālu. Ieklausaties ūdens plūdumā. Kokos. Pilsētas trokšņos.  

Te arī Kronvalda parka pietura. Aiz parka ir unikāls jūgenstila ēku komplekss. Mēs to saucam par kluso centru un ļoti daudzi tūristi brauc speciāli šurp, lai redzētu tikai to. Tas patiešām ir kas unikāls.
Pienākam pie pieturas pieturas Kronvalda parks.






Posms Kronvalda parks - Bastejkalns
Izbraucam no pieturas Kronvalda parks un dodamies uz pieturu Bastejkalns
Pa labi būs redzama  Latvijas Nacionālā teātra sānu fasāde. Šajā namā 1918. gada 18. novembrī tika proklamēta Latvijas valsts. proklamēja valsti un nofotogrāfējās 

Vēl vien tiltiņš, bet virs tā – viena no dzīvākajām Rīgas ielām, Krišjāņa Valdemāra iela. Krišjānis Valdemārs bija jaunlatviešu pirmais students Tērbatas jeb tolaik - Tartu augstskolā, kurš pie savas istabiņas durvīm piestiprināja vizītkarti ar uzrakstu – latvietis.


Kanāla labajā pusē – Zigfrīda Meierovica vārdā nosauktais bulvāris, godinot pirmo Latvijas republikas ārlietu ministru.


Nedaudz tālāk, aiz kokiem, redzama īpatnēja celtne - Pulvertornis, vienīgais, kas  saglabājies no viduslaiku Rīgas sargtorņiem. Kad tornis kā militārs objekts kļuva nevajadzīgs, ilgus gadus tas stāvēja tukšs, līdz 1892. gadā vācu studentu korporācija Rubonia to noīrēja par simbolisku maksu – vienu rubli gadā. Iztīrot torni, studenti savāca gadu simtos sakrājušos baložu mēslus un tos pārdeva par brangu naudu – 612 zelta rubļiem!  Tagad tornī atrodas Latvijas Kara muzejs.


Pieejam pie tiltiņa, kuru iecienījuši jaunlaulātie. Viņi pieslēdz pie tilta margām piekaramās atslēgas ar iegravētiem saviem vārdiem. Kad latvieši preces, tad vīram jāpārnesot  sieva pār 7 tiltiem - tā viņi te staigā gar kanālu un slēdz atslēgas.


Kanāla labajā pusē redzams Bastejkalns, mākslīgs uzbērums, kas radīts nojaucot Rīgas vaļņus Smilšu bastiona vietā no noraktās zemes. Tas notika pirms 150 gadiem.
Bastejkalna pakājē, kanālmalā neliels pasaku namiņš gulbjiem. Bebri un pīles gan izkonkurējuši gulbjus, taču namiņš palicis.






Atpakaļ



Informācija ņemta no: AZS 2012

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru